Kontorite koristamine ja puhastamine – kes teeb?

Kodune koristamine kulgeb reeglina probleemivabalt. Igale pereliikmele määratakse kindlad ülesanded ning kokkulepitud ajaks saab see tehtud. Küsimus on selles, kas samasugune lähenemine toimib ka siis, kui teemaks on hoopis kontorite koristamine?

Iga töötaja teeb natuke

Üheks võimaluseks on tõesti kontorite koristus töötajate vahel ära jagada. Ülesannete jagamisel saab kasutada nii loosimist, seda et igaüks valib, mida talle teha meeldib või ka roteerimise süsteemi– üks nädal ühed ülesanded, teine nädal teised ning kõik saab ikkagi tehtud. Ja muidugi võib ka iga nädal ühe pärastlõuna või mõne tunni kuulutada ühiskoristamiseks. Vahet pole, milline lahendus täpsemalt valida, töö saab kindlasti tehtud.
Muidugi on sellel variandil aga ka oma pahupooled. Inimestel on koristamisest väga erinevad arusaamad – mis ühe meelest on tõeline kevadkoristus, ei ole teise jaoks isegi elementaarne puhastamine. Lisaks ei pruugi töökollektiivile meeldida see, et lisaks oma tavapärastele töökohustustele on neil vaja täita ka koristaja ülesandeid.

Üks tubli koristaja

Ühe kindla koristaja palkamine on järgmine võimalik variant. Tõenäoliselt toimib see aga paremini suuremates kohtades, kus on lihtsalt suurem valik. Koristusteenused Tallinnas on igal juhul kergemini kättesaadavad, kui koristusteenused mõnes väiksemas kohas. Suurem konkurents võimaldab leida professionaalse koristaja, kelle hinnakiri on sobilik ning kes pakub kvaliteetset teenust.

Probleem võib aga tekkida siis, kui ettevõttesse palgatud ainus koristaja haigestub või puhkusele läheb. Asendaja otsimine ja väljakoolitamine võib olla nii aja- kui ka rahakulukas ettevõtmine ning selle eest vastutab iga ettevõte ise.

Kogu teenus ühest kohast

Muidugi on võimalik ka teenuse tellimine koristusfirmadelt. Sellisel juhul pole vaja ise selle üle muretseda, kas koristaja on oma eriala tundev puhastusteenindaja või keegi, kes alles tööpäeva hommikul esimest korda puhastuslapi kätte võttis. Koristusfirma on see, kes teeb taustakontrolli ning garanteerib väljaõppe ja vajalikud puhastusvahendid. Boonuseks on see, et kontorite puhastamine saab tehtud ka siis, kui põhikoristaja peaks puhkusele minema või ei saa mingil põhjusel tööd teha.

Täielikult sisseostetud koristusteenus ei pruugi olla aga saadaval igal pool ning sobiliku koostööpartneri leidmine võib ka aega võtta.

Meie tõime välja kolm varianti – ise koristamine, ühe koristaja palkamine ja koristusteenuse sisseostmine – mille hulgast iga kontor saab endale sobivaima lahenduse valida. Enne lõpliku otsuse tegemisest võib uurida aga ka seda, mida arvavad asjast töötajad. Töötajate mõtete arvestamine isegi sellise otsuse juures annab selgelt märku sellest, et nende arvamust hinnatakse ning nagu puhas ja korrastatud kontor, aitab seegi kaasa meeldiva töökeskkonna loomisele.

Comments are closed.